Konfigurator zamówienia

Problem do rozwiązania

Z uwagi na specyfikę sprzedaży produktów wydawnictwa, klasyczne rozwiązania e-commerce nie spełniały wszystkich potrzeb użytkowników. Moim celem było zaprojektowanie narzędzia, który rozwiązałoby problem dużej ilości warunkowych opcji produktowych i utrzymania klienta na ścieżce zakupowej.

1. Poszukiwanie zagubionej wartości

Po zapoznaniu się z opiniami niezadowolonych klientów, postanowiłem na nowo zdefiniować propozyzję wartości usługi sprzedaży prenumeraty online.

2. Mapowanie ścieżki decyzji

Po zdefiniowanu założeń projektu, przygotowałem model nowej ścieżki zakupowej, która była zarazem mapą decyzji klienta. Tutaj inspiracją było dla mnie "podsłuchanie" rozmów telefonicznych działu sprzedaży, za pośrednictwem którego rozczarowani klienci mogli złożyć bardziej "elastyczne" zamówienie niż przy skorzystaniu ze sklepu internetowego.

3. Przyjazny formularz zamówienia

Końcowym etapem prac, było przygotowanie makiet i prototypu kilkukrokowego formularza zamówienia prenumeraty, za pomocą którego klienci wydawnictwa mogli zrealizować swoją potrzebę elastycznych zakupów. Oprócz zagwarantowania tej podstawowej wartości, zakup prenumeraty dokonywany za pośrednictwem tego narzędzia okazał się o około 50% szybszy od zakupu dokonywanego w sklepie internetowym.