The Teacher

Problem do rozwiązania

Wydawnictwo The Teacher wydaje oraz dystrybuuje fachową literaturę przeznaczoną dla nauczycieli języka angielskiego. Moim zadaniem było przeprojektowanie serwisu www.teacher.pl tak, aby lepiej wykorzystywać potencjał i narzędzia biznesowe wydawcy oraz poprawić konwersje zakupową.

1. Co tutaj szwankuje?

W tym wypadku swoją pracę rozpocząłem od przeprowadzenia audytu eksperckiego dotychczasowej wersji serwisu, opierając się przede wszystkim na danych analitycznych. Analiza ruchu użytkowników ujawniła bardzo wysoki współczynnik odrzuceń na najpopularniejszych podstronach z artykułami i właściwie zerową konwersję do treści sprzedażowych. Z kolei treści sprzedażowe, mające kierować użytkownika bezpośrednio do zakupów były słabo wyeksponowane, mało atrakcyjne i w rezultacie nie były popularnym miejscem odwiedzin. Wobec tego zdecydowałem, że proces projektowy powinien zostać skoncentrowany na poprawie jakości tych dwóch elementów.

Profilowanie

Aby poprawić ogólną jakość usability nowego produktu, na podstawie danych z Google Analitycs sporządziłem także protopersony użytkowników, które miały pomóc dookreśleniu podstawowego user value i podjąć właściwe decyzje projektowe.

Projektowanie

Po zebraniu i przetworzeniu wszystkich danych tak po stronie biznesu jak i użytkownika, mogłem rozpocząć projektowanie UI, gdzie sporym wyzwaniem były ograniczenia techniczne w zakresie back – end. Na głównej stronie serwisu zdecydowałem się na czytelne wyeksponowanie oferty wydawnictwa oraz kluczowych z punktu widzenia użytkownika sekcji. Zredukowane zostały wszystkie elementy, które mogły w jakiś sposób przeszkadzać w realizacji założonych zadań. Sporą uwagę przywiązałem także sekcji z artykułami metodycznymi adaptując na niej mechanizmy konwertujące czytelnika do zakupów.

Głównym artefaktem projektowym były dla mnie "manualne" makiety low – fidelity, dzięki którym mogłem szybko przetestować rozwiązania w zakresie priorytetyzacji nawigacji serwisu. Do moich zadań należał także visual design oraz część prac front – endowych.